BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN 

 

ASANSÖR YILLIK (PERİYODİK) KONTROL HİZMETİ YAPTIRILACAKTIR

 

İSKİLİP BELEDİYE BAŞKANLIĞI 
Asansör  Yıllık  (Periyodik) Kontrol Hizmeti;  18 Kasım  2008  tarih ve 27058 sayılı  Resmi Gazetede yayımlanan “Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği” ve 05 Kasım 2011 tarih ve 28106 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”  gereğince yaptırılacaktır:

 

     

1-İdarenin

a) Adresi : Kaleboğazı Mah. Eski Buğday Pazarı Sok. No:5   İSKİLİP / ÇORUM
b) Telefon ve faks numarası : 0 364 511 60 62 / 0 364 511 60 20
c) İlanın görülebileceği

internet adresi

: https://www.iskilip.bel.tr
     

2-İhale konusu hizmetin

a)Niteliği, türü ve miktarı : Asansör Yıllık (Periyodik) Kontrol Hizmeti yaptırılması işi; Çorum ili İskilip İlçesinde belediye mücavir alanı içerisindeki binalarda bulunan, ilk tescilleri yapılmış ve tescilleri hiç yapılmamış yaklaşık 100 Adet asansörün tespitinin yapılması ve Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği gereği, Yıllık (Periyodik) kontrollerinin yaptırılması işidir.
b)Yapılacağı yer : Çorum İli İskilip İlçesi Mücavir Alanı İçerisinde Bulunan Binalardaki Asansörler
c) Süresi : İşe başlama tarihi 01.03.2017, işin bitiş tarihi 01.03.2019

3. Asansör Yıllık (Periyodik) Kontrol Hizmetini yapacak firmalardan istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:

3.1. Asansör Yıllık (Periyodik) Kontrol Hizmetini yapacak olan “A Tipi Muayene” kuruluşu yeterlilik belgeleri;
3.2. “A Tipi Muayene” kuruluşunun sahip olduğu akreditasyon kapsamı gösterir belge;
3.3. “A Tipi Muayene” kuruluşunun periyodik kontrol ve muayene konularını kapsayacak şekilde düzenlenmiş olan mesleki sorumluluk sigortası ve uygunluğu gösterir belge;
3.4. ”A Tipi Muayene” kuruluşunun bünyesinde tam zamanlı olarak çalıştırdığı muayene şefi ve muayene personeli sayısını ve bu personelin yeterliliğini gösterir belgeler;
3.5. “A Tipi Muayene” kuruluşunun periyodik kontrollerde kullanılmak üzere hazır halde tutulan teçhizatın genel durumunu gösterir belge;

3.6. ”A Tipi Muayene” kuruluşunun Yıllık (Periyodik) kontrollerini yapacakları asansörler için “Periyodik Kontrol Ücretini”  gösterir belgeyi;

 

         Asansörlerin Yıllık (Periyodik) kontrol hizmetini yapacak olan “A Tipi Muayene” kuruluşu yukarıdaki maddelerde istenilen belgeler ile Belediyemiz “İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne” müracaat edeceklerdir.

 

TEKNİK ŞARTNAME

 

Madde I. İşin Konusu

 

Bu şartnamenin konusu; 18 Kasım 2008 tarihli, 27058 Sayılı Resmi Gazete’de Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayımlanan ‘Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği’ ve  5 Kasım 2011 tarihli, 28106 Sayılı Resmi Gazete’de Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayımlanan    ‘ Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’ gereğince 01/01/2013 tarihinden itibaren Belediye sınırları içerinde bulunan yapılardaki Asansörlerin, yıllık (Periyodik)  kontrollerinin TS EN 17020 standardına göre asansör konusunda akredite olmuş bir A tipi muayene kuruluşuna taşeron edilmesi işidir.

 

Madde II. Amaç

 

Belediye sınırları içerisinde bulunan yapılardaki asansörlerin bir yıl içerisinde tamamının muayene edilmesi ve bu sayede mevcut asansörlerin kullanılabilirliği, can güvenliği hakkında belediyenin bilgi toplamasının sağlanabilmesi, eksiklikleri olan asansörler hakkında revizyonların ve/veya cezai müeyyidelerin uygulanması ile birlikte asansörü kullanan vatandaşların can güvenliğinin sürekli olarak sağlanması.

 

Madde III. Kapsam

 

05 Kasım 2011 tarihli, 28106 Sayılı Resmi Gazete’de Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayımlanan ‘Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliğinde Değişiklik yapılmasına Dair Yönetmeliğin’ değiştirilen Dördüncü Bölümü, Madde 10, 1 no’lu bendi kapsamında işi yapacak A tipi bir Muayene kuruluşuna bu iş için yetki verilmesidir.

 

Madde IV. Tanımlar

 

Bu şartnamede geçen;

Belediye                     : İskilip  Belediyesi

Yüklenici                     : Muayene Hizmetini Belediye adına gerçekleştirecek ‘A’ Tipi Muayene  kuruluşu.

Bina Sorumlusu          : Bina maliki, kat maliki ya da bunların yetki verdiği gerçek veya  tüzel kişi

Taraf                           : Belediye, Bina Sorumlusu ve Yüklenicinin her biri.

 

Madde V. Muayene Kuruluşu

 

Madde I.’de konu olan işin yapılmasında Belediye tarafından yetkilendirilecek kuruluş, aşağıdaki özelliklere sahip olmalıdır:

 

a) TÜRKAK tarafından ISO/IEC 17020 standardına göre A Tipi Muayene Kuruluşu olarak Akreditasyon Sertifikasına sahip olmalı,

 

b) Tercihen Uluslararası bir Akreditasyon Kurumundan veya TÜRKAK tarafından ISO/IEC 17021 standardına göre EA 18 kapsamında ISO 9001:2008 Belgelendirmesi konusunda yetkisi olmalı,

 

c) Periyodik kontrol ve muayene konularını kapsayacak şekilde düzenlenmiş olan mesleki sorumluluk sigortasının uygunluğu görülmeli ve sürekliliği sağlanmalı,

 

d) Şartnamenin yayınlandığı tarihte bünyesinde tam zamanlı olarak çalıştırdığı muayene şefi ve muayene personeli (en az iki adet Makine Mühendisi kadrolu olarak bünyesinde çalışıyor olmalı),

 

e) Periyodik kontrolde kullanılmak üzere hazır halde tutulan teçhizatın uygunluğu sağlanmış olmalı,

 

 

 

 

Madde VI. Hizmet Prosesi

 

a)BELEDİYE, yaptığı incelemeler sonucunda belirlediği YÜKLENİCİ, ‘A’ Tipi Muayene kuruluşu ile görevlendirme sözleşmesi imzalayacak ve  YÜKLENİCİYE yetki verecek , kamuoyuna gerekli duyuruları yapacaktır.

b) BELEDİYE, YÜKLENİCİ’yi – YÜKLENİCİ, BELEDİYE’ yi en iyi şekilde temsil etmekle, ticari/siyasi saygınlıklarını zedeleyecek her tür davranıştan kaçınmakla yükümlüdür.

 

c) TARAFLAR, Faaliyetlerini tarafsızlık ve gizlilik ilkesini koruyarak yürüteceğini taahhüt eder.

 

d) YÜKLENİCİ, Asansör Periyodik Muayenesi ile ilgili Sistem Dokümantasyonundaki revizyonları yayınladığı günden itibaren 15 takvim içerisinde BELEDİYE’ ye bildirmek zorundadır.

 

e) BELEDİYE, kendini ve/veya YÜKLENİCİ’ yi çıkar çatışmasına sokabilecek herhangi bir durumdan haberdar olduğunda direk YÜKLENİCİ’ ye konuyu haber vereceğini taahhüt eder.

 

f) BELEDİYE, Sınırları içerisinde bulunan yapılardaki asansörlerin periyodik muayenesini YÜKLENİCİ’ nin yapabilmesi için YÜKLENİCİ’ ye elindeki veri tabanından bilgi sunacak, şayet mevcut bilgiler güncel değil ise sokak taraması yapılarak binalardaki asansörlerin tespitinde YÜKLENİCİ ile işbirliği yapacaktır.

 

g) YÜKLENİCİ, her ayın son günü ilgili ay içerisinde yaptığı Muayenelerin Sonuç Raporlarının bir nüshasını BELEDİYE’ ye teslim etmekle yükümlüdür. Ancak; YÜKLENİCİ  can ve mal güvenliği açısından tehlikeli olan asansörlerin raporlarını bekletmeden BELEDİYEYE bildirecek ve ilgili asansörün çalıştırılması engellenecektir.

 

h)BİNA SORUMLUSUNCA, yıllık kontrolüne izin verilmeyen asansör, YÜKLENİCİ ‘A’ Tipi Muayene kuruluşu tarafından BELEDİYEYE bildirilecek ve yıllık kontrolü yaptırılıncaya kadar hizmet dışı bırakılacaktır.

 

ı) Muayene Sonuç Raporunun verilmesi, sürdürülmesi, yenilenmesi, genişletilmesi, daraltılmasına dair hiçbir kararı BELEDİYE alamaz. Bu karar sadece YÜKLENİCİ’ ye aittir.

 

i) BELEDİYE, sınırları içerisindeki toplam Asansör sayısını 10 eşit parçaya bölüp, her ayın başında bir parçasını YÜKLENİCİ’ ye Muayene yapması için teslim etmekle yükümlüdür. Planlamada eşit bölünme olamayabilir, bu nedenle BELEDİYE alacağı başvurular 10 eşit parçayı geçerse veya altında kalırsa

planlamasını YÜKLENİCİ ile birlikte gerçekleştirebilir.

 

j)BELEDİYE, Sınırları içerisinde bulunan Yapılardaki Asansörlerin Muayenesi için YÜKLENİCİ’ ye herhangi bir ücret ödemeyecektir. Yıllık Kontrol Ücretini YÜKLENİCİ, Bina Sorumlularından tahsil edecektir. Yıllık (Periyodik) kontrol ücretini BELEDİYE tespit ve ilan edecektir.

 

k)YÜKLENİCİ’ ye BELEDİYE, Asansör Muayenesinin yapılabilmesi için BELEDİYE’ nin hazırlayacağı, üzerinde BELEDİYE’nin logosunun olduğu bir kimlik kartı düzenleyecektir.

 

l) Ücretini ödemediği için YÜKLENİCİ tarafından muayenesi gerçekleştirilemeyen Asansörün bilgisi BELEDİYE hemen bildirilecek ve  yıllık kontrolü yaptırılıncaya kadar asansör BELEDİYE tarafından hizmet dışı tutulacaktır.

 

m) Yıllık kontrol raporunun tanzim ettirilmesinin takibine ve yıllık kontrol ücretinin karşılanmasına dair sorumluluk, asansörün bulunduğu yapıdaki BİNA SORUMLUSUNA aittir. Yıllık kontrolün yaptırılıp yaptırılmadığının denetiminden BELEDİYE sorumludur.

 

n)Yıllık kontrol, asansörün bakımını üstlenen monte eden veya onun yetkili servisi nezaretinde gerçekleştirilir.

 

o) YÜKLENİCİ, yıllık periyodik kontrolünü yaptığı asansörlerde, yetkisiz ve belgesiz firmalarca servis bakımı yapılan asansörler ile kabin kapısı (iç kapısı ) olmayan asansörleri tehlikeli olarak değerlendirip hemen BELEDİYE’ ye bildirecektir.

 

 

Madde VII. Cezai Yaptırımlar

 

a) 05 Kasım 2011 tarihli, 28106 Sayılı Resmi Gazete’de Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayımlanan ‘Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’ gereğince yıllık (periyodik) kontrol raporunun tanzim ettirilmesinin takibine ve yıllık kontrol ücretinin karşılanmasına dair sorumluluk, asansörün bulunduğu yapıdaki BİNA SORUMLUSUNA aittir. (Madde 5, 7 no’lu Bent)

 

b)Bina sorumlusunca yıllık kontrolüne izin verilmeyen asansör, YÜKLENİCİ tarafından, BELEDİYE’ ye bildirilir ve yıllık kontrolü yaptırılıncaya kadar BELEDİYE tarafından hizmet dışı bırakılır. (Madde 5-11, 12-2 no’lu Bentler)

 

c)Ayrıca Yıllık kontrol neticesinde, asansörün çalışmasında can ve mal güvenliği açısından bir tehlike söz konusu ise, asansörün çalışmasına can ve mal güvenliği sağlanıncaya kadar BELEDİYE tarafından izin verilmez. Buna rağmen asansörün çalıştırılmasından BİNA SORUMLUSU sorumludur.(Madde 5-11, 13-2 no’lu bentler)

 

d)YÜKLENİCİ; mesleki sorumluluk sigortasının sürdürülmemesi, akreditasyonun askıya alınması veya iptal edilmesi durumlarında, BELEDİYE tarafından yetkisine son verilir ve gerekli duyurular yapılır.

 

e)Yıllık kontrol aşamasında asansörde oluşabilecek hasarların tazmini, YÜKLENİCİ mesleki sorumluluk sigortasından karşılanır.

 

 

Madde VIII. Şartname Şartları

 

Bu şartname gereğince BELEDİYE bir YÜKLENİCİ seçecek ve bu YÜKLENİCİ ile arasında asansörlerde yıllık kontrol işi için bir ‘Görevlendirme Sözleşmesi’ imzalayacak ve bu Görevlendirme Sözleşmesi şartları gereğince YÜKLENİCİYE yetki verecek, kamuoyuna gerekli duyuruları yapacak ve  01.03.2017 – 01.03.2019 tarihleri arasında binalardaki asansörlerin yıllık periyodik muayenelerinin yaptırılmasını sağlayacaktır.

 

 

Duyuru Tarihi: 24.1.2017

Paylaş